Deel 3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nout Juffer - WaarBenJij.nu Deel 3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nout Juffer - WaarBenJij.nu

Deel 3

Door: Nout Juffer

Blijf op de hoogte en volg Nout

04 Januari 2015 | Australië, Sydney

Zo dat is even geleden sinds de laatste update. Sinds die tijd heb ik in Sydney een super leuke tijd gehad. Met lekker veel zon en een heerlijk afkoelende zee. Waarna ik op 15 december naar Melbourne ben gegaan. En wat een super mooie stad is dat. Het CBD ( Economische en financieele centrum) ligt heel dicht aan het oude centrum waardoor bijna alles op loop afstand is. Heel mooi om te zien hoe het oude en het nieuwe met elkaar vermengd is. Het was eigenlijk jammer dat ik er maar een paar dagen was. Omdat ik in melbourne weer een jongen ontmoette die ik uit Sydney ken. Met Yorick heb ik eerst een dag door Melbourne gesjouwd en heel veel leuke dingen meegemaakt. Waaronder het moment dat we naar het olympisch park zijn gelopen waar de voorbereidingen voor de Australian Open in volle gang waren. Nadat we rustig hadden rond gekeken kwamen we bij het Rod Adler stadion uit, wat als centercourt dient voor de Australian Open. En daar wilden we toch graag een kijkje nemen. Nadat we heel casual naar binnen liepen alsof we daar gewoon hoorden te zijn en wat deuren hadden geprobeert, kwamen we met ons stomme geluk gewoon uit bij de grote zaal. Waar alle werkers nog bezig waren met stoelen plaatsen, het veld klaar leggen en lichten ophangen, stonden wij gewoon selfies te maken op het centercourt. Wat geweldig om mee te maken. Nadat een vriendin van Yorick ook was aangekomen, en we een heerlijke avond op de victoria nightmarket hadden gehad (met allemaal lekker eten en drinken uit andere landen), Werd ik meegevraagt om de great ocean road te gaan doen met hun. Wat ik onmiddelijk een mooi idee vond. Dus 2 dagen later met z'n 3en een campervan ophalen en gassen. Geluk bij een ongeluk kwamen we, toen we bijna Melbourne uitwaren, erachter dat we een gas fles misten. Gelukkig kregen we de halve dag die dit ons heeft gekost om die op te halen gewoon vergoed. Na een kleine omweg, omdat we niet wisten dat er op de ferry naar Philip island geen auto's mogen, de volgende ochtend via de brug op Philip island aan. Want hier zou je heel mooi pinguins kunnen spotten. We hadden nog geen kwartier gereden of de auto begon een apart geluid te maken. Nadat we gestopt waren om dit te checken en niks zagen, wilden we weer verder rijden. Maar verder dan de 1e versnelling kwamen we niet. Gelukkig stonden we op een mooi rustig plekje langs de weg, waar niemand van ons bereik had. We hielden dus iemand aan en met haar mobiel de wegenwacht gebelt. Wat bleek, de koppelings platen waren volledig door. We kwamen om 10:15 stil te staan en toen uiteindelijk het vervangende busje er was, was het 16:30. Toen konden we gelukkig weer vrolijk onderweg. Het was het wachten volledig waard, want wat een mooie route om te rijden. Haarspeldbochten door de bossen en het andere moment vlak langs de zee rijden. Ondanks de eerdere pech toch vol op genoten en een onvergeetelijke trip gehad. Ondertussen was het 23 december dus toen mocht ik weer lekker terug vliegen naar Sydney voor het kerst surfkamp. Hier later meer over want deze blog is al weer bijna vol. Vervolg komt asap.

  • 04 Januari 2015 - 16:42

    Ida Van Der Haar:

    Nout wat maak jij een superleuke dingen mee!!! Geweldig!!!! Veel plezier en geniet ervan!!!!

  • 04 Januari 2015 - 18:15

    Karin:

    Mooi verhaal weer Naussie, grote knuff Karin

  • 04 Januari 2015 - 20:26

    Stella:

    Leuk om te lezen Nout! Ik heb er zin in :)
    Veel plezier nog, maar dat gaat vast wel lukken!

    Groetjes Stella

  • 06 Januari 2015 - 11:33

    Hennie:

    Hoi Nout,
    Ik heb weer van je ervaringen genoten.
    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat.
    Ik zie uit naar je volgende avontuur ;-)
    Grote groet uit Kampen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie 2014

Backpacken in Australie.

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2015

Deel 4

04 Januari 2015

Deel 3

28 November 2014

Deel 2

20 November 2014

Mijn eerste 2 weken
Nout

Mijn reis avontuur door Australie. hier hou ik je op de hoogte

Actief sinds 05 Nov. 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 4822

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 06 Juni 2015

Australie 2014

Landen bezocht: