Mijn eerste 2 weken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nout Juffer - WaarBenJij.nu Mijn eerste 2 weken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nout Juffer - WaarBenJij.nu

Mijn eerste 2 weken

Door: Nout Juffer

Blijf op de hoogte en volg Nout

20 November 2014 | Australië, Sydney

Okee, mijn eerste update na 2 weken in Australie te zijn. Donderdagavond aankomen op Sydney airport waar ik met een paar anderen wordt opgehaald door een super chille relaxte Niels. Medewerker van Australian Backpackers. wat echte een geweldige manier was om de nationale lijfspreek te ondervinden. Zoals hij de hele tijd zei had hij ''no worries''. Wat echt heerlijk was na een lange vlucht. Geen zorgen maken het komt allemaal wel. En met die instelling ging ik samen met Jet en Hylke de volgende dag naar het centrum van Sydney. Eerst naar een Medicare waar we een Australische zorgverzekering moest aanvragen. Daarna door naar de Ferry om echt in het centrum te komen. Hier gingen we eerst langs de Common Wealth bank om een australische bankrekening te activeren. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan. Het financieele centrum is een groot doolhof waar we een uur hebben gelopen voordat we het hadden gevonden. Eenmaal binnen was het weer zeer relaxed. Terwijl we werden geholpen konden we gewoon bordspelletjes doen en op de playstation. Met dus de nodige onderbrekingen waaren we om 10 uur 's ochtens op de bus gestapt en toen we klaar waren bij de bank was het half 6. Hoogtijd om toeristje te gaan spelen. Wat te eten en een biertje gehaald en op het uitkijkpunt gaan zitten over Sydney Harbor. Daar hebben we ons vermaakt tot ongeveer 9 uur meet een prachtig uitzicht op het Sydney Opera House en de Harbourbridge. Tijd om te terug te gaan en lekker te gaan slapen. Zaterdag niet echt veel uitgevoerd en een beetje omgeving checken. Maar in de avond ging het los. In het YHA Sydney Beachouse (het hostel waar ik slaap) zitten voornamelijk nederlanders van jongere leeftijd. Die allemaal wel een biertje en een beetje goon (hele erge goedkope wijn) lusten. Zo zaten we met ongeveer 40 nederlanders in de bus naar Manly om uit te gaan in de Shark bar. Waar het met de vele mensen in totaal super mooie avond was. Zondagochtend was iets minder. We hadden namelijk besloten om met een groepje uit het hostel naar de Blue Mountains te gaan, om 8 uur 's ochtens. Na enige moeite en de halve weg slapen kom je dan aan bij het allermooiste uitkijkpunt op 3 uur afstand van Sydney (met openbaar vervoer). Deze bergen hebben hun naam te danken aan de blauwe gloed die er van afkomt op afstand. Nu kon de tocht beginnen. Wij hadden de zware route langs the waterfall's gekozen en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Wat een super mooie uitzichten. En onder een waterval doorlopen en daar ook lekker afkoelen in het watertje zat er allemaal bij. Voor de rest was het door bosachtig gebied met paden van 50cm breed voordat je een afgrond invalt, en dan weer over de kale rotsen heen moeten klimmen. Het was het helemaal waard om vroeg uit bed te gaan want wat een geweldige en gezellige dag. De week daarna was vooral even bijkomen van de jetlag waar ik toch wel zeer veel last van heb gehad, en opzoek naar werk. Na dus goed uitgerust te zijn, danwel op het strand of in de zon bij het zwembad, kon ik de 2e zaterdag dat ik er was aan het werk bij een aannemer die bezig een vooledig nieuw huis te bouwen. Ik kon bezig als manusje van alles. Zoals gaten en geulen graven en stene sjouwen. Ik mocht gelukkig maandag en dinsdag terug komen om de metselaars te helpen met de schutting die ze gingen bouwen. Dit waren twee en halve zware dagen van cement maken, stenen sjouwen en andere kleine dingen er omheen. Want woensdag moesten ze het toch nog even afmaken. Vandaag voornalijk gelegen omdat ik mezelf een beetje had overschat "en toch wel met m'n rug kan tillen". Waarschijnlijk morgen nog ff een tuintje doen en we gaan kijken wat voor leuks het weekend brengt. Al met al gaat het dus lekker en ik hoop dat dat ook geval is in Nederland. No worries and cheers cunts!! (Traditonele australische toast)

• 20 November 2014 - 07:36

Britt:

• 20 November 2014 - 11:23

Karin:

Mooi stuk tekst, we hebben elkaar al gesproken, maar dit is echt tof om te lezen; ga zo door. Heerlijk om zo met je mee te reizen / genieten :-) XXX

• 20 November 2014 - 11:54

Niesèt:

Leuk verhaal, goed om te lezen!! Geniet ervan xxx

• 20 November 2014 - 12:50

Guus:

Het went langzaam dat je er niet bent, door deze verhalen blijven we op de hoogte, maar 's morgens vroeg bellen vind ik het mooist. Geniet ervan. En blijft je "blog" vullen.
    Groeten uit Harderwijk. XXX

• 20 November 2014 - 12:59

Wilma:

Nout, leuk om te lezen wat je uitspookt. Zal je volgen op je blog.

• 20 November 2014 - 13:27

Hetty:

Ha Nout,
    Mooi verhaal heb je al geschreven. Leuk om te lezen, ik zal je ook volgen.
    Geniet er van!!

• 20 November 2014 - 15:57

Thea:

Ha die nout leuk dat je het naar de zin hebt in australie ik blijf je volgen veel lol en plezier

• 20 November 2014 - 17:33

Hennie:

Hoi Nout,
    Erg mooi verhaal, nu kunnen we ook een beetje een beeld vormen van het wel en wee in dat verre land.Zo blijven we op de hoogte , gezellig.
    Groet met een dikke x van je tante

• 20 November 2014 - 18:22

Opa En Opa:

hartstikke gaaf. volhouden zo. gr o en o.

• 20 November 2014 - 18:27

Nadine:

Hooi Noutje,

Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, geniet ervan!
    xxxx

• 20 November 2014 - 18:27

Nadine:

Hooi Noutje,

Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, geniet ervan!
    xxxx

• 22 November 2014 - 18:31

Mona:

Veel plezier!!

• 23 November 2014 - 13:10

Edwin:

Lekkere twee weken, weer. Dat blijkt. Blijf ons updaten. Wat wil je van NL horen? Xx

• 28 November 2014 - 14:28

Helma:

Gaat goed daar, je kan je energie wel kwijt. En wat zal je een schouders krijgen! Blijf graven. Succes met werk zoeken. Ohhh en geniet van het uitzicht!
    Hier is het 3 graden met een heerlijke oosten wind!

• 28 November 2014 - 14:28

Helma:

Hier is het 3 graden met een heerlijke oosten wind!