Deel 4 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nout Juffer - WaarBenJij.nu Deel 4 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nout Juffer - WaarBenJij.nu

Deel 4

Door: Nout Juffer

Blijf op de hoogte en volg Nout

09 Januari 2015 | Australië, Sydney

En dan zijn we op 23 december weer aangekomen in Sydney. Meteen door naar het hostel en slapen want de 24e worden we om half 7 's ochtens opgehaald met de bus voor het kerstsurfkamp. Gelukkig zitten er in de bus voornamelijk nederlanders, dus het eerste uur was voornamelijk slap ouwehoeren en slechte meezingers eruit gooien. Het 2e uur van deze reis hadden we afgesproken om alleen nog maar engels te spreken voor de rest van de passagiers. Wat ons op dit vroege uur niet goed lukte. Jammer dan voor al die buitenlanders. Moeten ze maar gewoon nederlands leren. Eenmaal aangekomen in het mooie Bendalong was het eerst een tent zoeken en bij elkaar komen voor de uitleg van het kamp. Het was van de 24e tot en met de 27e. De eerste en laatste dag was het 1 keer surfen en de 2 andere 2 keer surfen op een dag. We werden in 2 groepen verdeeld en als je niet ging surfen had je vrije tijd. Wat je kon invullen door te gaan slacklinen, volleyballen, voetballen, kangeroe's voeren (die gewoon overal over de camping liepen) of gewoon lekker op je luie reet gaan zitten. Toen mijn groep aan de beurt was om voor het eerst te gaan surfen moesten we een wetsuit pakken en een surfboard en kregen we eerst de theorie uitgelegd. En daar was dan het moment dat ik voor het eerst met een board het water in ging. Golf pakken, peddelen, nog wat peddelen, prone position en jahoor, staan!! Voor ongeveer 0.03 seconde waarna ik keihard een faceplat op het water maakte. Na nog een aantal pogingen ging het wel goed. En toen kon ik golf na golf lekker uitrijden. Wat een geweldige eerste dag. Toen we 's avonds lekker hadden gegeten en bij een kampvuur op het strand hadden gezeten ging ik de volgende dag er weer met volle moed tegen aan. En het ging nog beter dan de vorige dag. Zo heb ik echt een geweldig kamp gehad met veel mooie golven, en heel veel nieuwe leuke mensen ontmoet. De laatste dag was het iets minder toen ik me niet helemaal fit en fris voelde. Wat heel misschien door de vorige avond kwam. Maar op hjet strand zitten naar anderen kijken is bijna net zo leuk. Hierna heb ik nog een paar lekkere daagjes in sydney gehad en ook hier oud en nieuw gevierd. Om 8 uur 's ochtens de bus gepakt naar het centrum zodat we een mooi uitkijk punt hadden op mrs Mcquary chair. Ik heb nog zo'n rustige en nuchtere jaarwisseling gehad. Want ondanks de prijzen was het gewone bier om 8 uur op en om 11 uur waren er allen nog mix drankjes. Maar dit was het allemaal waard toen het vuurwerk begon. Oprecht het grootste vuurwerk ter wereld. Alles was verlicht met verschillende kleuren. Overal om ons heen waren de mooiste vormen en harde knallen. Echt super mooi om een keer mee te maken. 5 januari ben ik doorgevlogen naar Perth. En ik loop hier pas een paar dagen rond maar ik vind dit zo'n beetje de mooiste stad in Australie tot nu toe. Alles is nog vrij nieuw en dicht bij elkaar. Grote parken waarbij je een geweldig uitzicht hebt over de stad en de rivier die hier doorheen loopt. Alleen maar vriendelijke mensen, in de stad en in het hostel. Bijna jammer dat ik morgen door ga naar Waroona. Naar een meloenfarm waar ik 3 maand kan werken voor m'n second year working holiday visa. Ik ga het missen maar kom hier zeker nog eens terug. see y'all later.

  • 09 Januari 2015 - 15:11

    Karin:

    Naussie, wat een mooi verslag heb je er weer van gemaakt, maar ik heb je ondertussen live gesproken en dat blijft het mooist.
    Grote knuff, Karin

  • 09 Januari 2015 - 15:15

    Ida:

    wat maak je toch leuke dingen mee!

  • 09 Januari 2015 - 17:54

    Hennie:

    Hey Nout,
    Wat een mooi verhaal is het weer geworden.En wij maar denken dat je hard moet werken......hihi.Succes op de meloenfarm.
    Groeten uit Kampen Bert en Hennie

  • 09 Januari 2015 - 19:46

    Helma Noordman:

    Ha ha, stop een briefje in de dozen die naar NL gaan! Misschien vinden Bert en Hennie die wel! Veel plezier nog en lekker hard werken. Xxxxxx

  • 10 Januari 2015 - 09:44

    Guus:

    Het blijft een mooie reis, Nout. Beleef en sla op. Deze indrukken pakt niemand je af. Mooi dat ik je 's morgens vroeg af en toe spreek. Ik heb dagen dat ik jaloers ben.... (niet te vaak)..
    groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie 2014

Backpacken in Australie.

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2015

Deel 4

04 Januari 2015

Deel 3

28 November 2014

Deel 2

20 November 2014

Mijn eerste 2 weken
Nout

Mijn reis avontuur door Australie. hier hou ik je op de hoogte

Actief sinds 05 Nov. 2014
Verslag gelezen: 1270
Totaal aantal bezoekers 4829

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 06 Juni 2015

Australie 2014

Landen bezocht: